+982172147 09121592222
کلینیک تخصصی پوست ، مو و لیزر دکتر کمالی
تقویت مو با هیرفیلر

تقویت مو با هیرفیلر (Hairfiller) چگونه انجام می شود؟

گرچه روش‌های مختلفی برای تقویت مو وجود دارد، اما همه آنها برای همه افراد مناسب نیستند! برای انتخاب بهترین روش تقویت مو، قبل از هر چیز باید مشکل اصلی را شناسایی کرده و سپس روش مناسب برای رفع مشکل را انتخاب کنیم. هیرفیلر از جمله روش‌هایی است که برای پرپشت شدن مو، رفع زبری و خشکی مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی دقیق‌تر تقویت مو و هیرفیلر بپردازیم به برخی سؤالات در این باره پاسخ دهیم.

منظور از تقویت مو چیست؟

تقویت مو با هیرفیلر

زمانی که درباره تقویت مو صحبت می‌کنیم، منظور تنها استفاده از ماسک‌ها و شامپوهای خاص برای مو، نیست. در واقع تقویت مو به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که برای بهبود وضعیت و عملکرد ریشه، پیاز، ساقه، فولیکول‌ها و سایر قسمت‌های مو انجام می‌شود.

روش تقویت مو مناسب با شرایط شما، می‌تواند به صورت نوعی ماساژ باشد. همچنین ممکن است با استفاده از سرم‌های مناسب پوست سرتان، بتوانید موی خود را تقویت کنید. زمانی که موهای شما ضعیف می‌شود، به توجه بیشتری احتیاج دارد. البته تقویت مو تنها مناسب موهای ضعیف نیست و افرادی با موهای پر و سالم نیز باید برای محافظت از شرایط فعلی موهایشان، از راه‌های مختلف تقویت مو استفاده کنند. اما چطور بفهمیم موهای ما در دسته موهای ضعیف قرار گرفته است؟

چرا باید به تقویت مو توجه کنیم؟

همه ما خواستار موی مقاوم و خوش‌حالت هستیم که مشکلاتی نظیر شکستگی، موخوره یا شوره نداشته باشد. برای داشتن چنین مویی، باید روش‌های مختلف تقویت مو را بررسی و به کمک متخصص، برخی از آن‌ها را برگزینید. داشتن روتین مراقبت از مو، یکی از مواردی است که به شما جهت داشتن موهایی سالم و زیبا، کمک می‌کند.

ضعیف شدن مو چگونه اتفاق می‌افتد؟

برای پیدا کردن بهترین درمان و انتخاب روش مناسب برای تقویت مویتان، در ابتدا باید میزان ضعف و محل ضعف موی خود را تشخیص دهید. به این منظور می‌توانید به پزشک پوست و مو، مراجعه کنید. در واقع برای تشخیص موهای ضعیف، راهکارهای ساده‌ای وجود دارد. زمانی که موی شما ضعیف می‌شود، حالتی نازک و شکننده به خود می‌گیرد. ضعف مو می‌تواند خودش را به صورت خشکی، چرب شدن مو یا ریزش مو نیز نشان دهد. عوامل زیادی می‌توانند در خشکی مو مؤثر باشند. برخی از موارد عبارت‌اند از:

  • رسیدگی نکردن به موها
  • عوامل هورمونی مانند زایمان یا یائسگی
  • بیماری‌های مختلف
  • ژنتیک
  • رژیم غذایی نامناسب
  • استفاده از داروهای خاص
  • قرار داشتن در روند درمان برخی بیماری‌ها مانند سرطان
  • قرار گرفتن طولانی مدت در روزهای متعدد در معرض نور آفتاب
  • آلودگی

البته ریزش مو به تعداد ۱۰۰ تا ۱۵۰ تار در روز کاملاً طبیعی است. چرا که وقتی موی شما می‌ریزد، به سرعت موی جدیدی به جای آن رشد می‌کند. این روند رشد تا میان‌سالی افراد ادامه پیدا می‌کند و بعد از آن کند شده یا متوقف می‌شود. البته باید توجه داشته باشید موهایی که در اثر شکستن و نازک شدن بیش از حد از بین می‌روند، مانند ریزش طبیعی نیستند. این جنس مو، ضعیف محسوب شده و باید برای تقویت آن اقدام کنید.

محصول هیرفیلر چیست؟

تقویت مو با هیرفیلر

شاید تا به حال محصولی برای تقویت موثر مو به نام هیرفیلر را شنیده باشید. هیرفیلر دکتر DR.CYJ نوعی تقویت‌ کننده تزریقی است که برای درمان نوع شدیدتر ریزش مو مانند آلوپسی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول که تولید شده توسط کشور کره جنوبی است، با تزریق مواد معدنی مورد نیاز مو مانند هیالورونیک اسید، باعث تحریک فولیکول‌های مو شده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. در واقع هیرفیلر DR.CYJ نوعی پرکننده مو است که برای درمان مشکلات و آسیب‌های مو استفاده می‌شود. این محصول درمانی، با بهبود سیستم گردش خون در سر، عملکرد ریشه‌های مو را نیز در شرایط بهتری پیش می‌برد.

این محصول تزریقی از فرمول انحصاری و ثبت شده و بعد از ۱۳ سال تحقیق و بررسی تولید شده و در سال ۲۰۱۶ برای اولین بار مورد استفاده تجاری قرار گرفت. استفاده از این محصول که دارای پپتید و هیالورونیک اسید است، می‌تواند درمان ریزش مو را تضمین کند. ژل هیرفیلر دکتر سیج، با سه عملکرد زیر، به عنوان یکی از بهترین محصولات تقویت مو معرفی شده است:

  • موی سر را احیا می‌کند. این محصول با رساندن مواد مغذی و مور نیاز پوست سر در افراد مختلف، موهای شما را احیا کرده و باعث بهبود عملکرد آن می‌شود.
  • از ریزش مو تا حد زیادی جلوگیری می‌کند. هیرفیلر دکتر سیج از مرگ سلول‌های پوست سر جلوگیری کرده و مرحله کاتاژن (مرحله‌ای که مو از منبع خون جدا می‌شود) را به تاخیر می‌اندازد.
  • ریشه مو را برای رشد بهتر مو تحریک می‌کند. یکی دیگر از مزایای استفاده از این محصول، بازیابی ریشه مو برای رشد بهتر مو است.

استفاده از محصول هیرفیلر دکتر سیج، بسیار آسان بوده و تقریبا بدون درد است. انجام فرایند تقویت مو با این محصول، معمولا در ۸ هفته و ۴ جلسه به طول می‌انجامد.

موارد مصرف از هیرفیلر DR.CYJ

  • برای خانم‌ها و آقایانی که موهای ضعیف و نازک دارند
  • مناسب برای تقویت وضعیت موها
  • عوامل موثر در رشد مو را تحریک می‌کند و حجم مو را افزایش می‌دهد
  • برای درمان ریزش مو، نازک شدن مو و آلوپسی آندروژنیک مناسب است
  • مناسبس برای افزایش طاسی در بانوان و آقایان

مزایای استفاده از هیرفیلر دکتر سیج

استفاده از این روش مزایای زیادی دارد. از جمله این مزایا می‌توان به تاثیرگذاری در جنس و ضخامت مو اشاره کرد. همانطور که گفته شد استفاده از هیرفیلر دکتر سیج، مواد مغذی لازم را به پوست سر می‌رساند و به همین دلیل می‌تواند در افزایش ضخام مو موثر باشد. همچنین با تقویت فولیکول‌ها و پیازهای مو، از ریزش مو جلوگیری کرده و تا حد زیادی آن را کاهش می‌دهد. از دیگر مزایای این فیلر، باعث رشد مجدد موها شده و این فرایند را تسریع می‌بخشد. استفاده از هیرفیلر دکتر سیج، عملکرد سیستم گردش خون در ناحیه سر را بهتر و در نتیجه، قدرت موهای شما را بیشتر می‌کند.

فرایند هیرفیلر یا تقویت مو چیست؟

همانطور که یکی دیگر از راه‌های تقویت مو که در بسیاری از کشورها مرسوم است، هیرفیلر می‌باشد که ضمن تقویت ریشه، پیاز و ساقه موی شما، باعث پرشدن آن نیز می‌شود. هیرفیلر یا Hair Filler، در واقع به روشی گفته می‌شود که برای پرکردن مو به کار می‌رود. یکی از بهترین راه‌ها برای پرکردن مو، استفاده از روش‌های طبیعی و در مراحل بعدی، استفاده از روش‌های دارویی مانند استفاده از سرم‌ها، شامپوها و پمادهای خاص است که با استفاده از تحریک ریشه و پیاز مو، باعث پرشدن مو می‌شود. در ادامه به برخی از روش‌های طبیعی پرکردن مو اشاره می‌کنیم:

راهکارهای طبیعی تقویت مو و هیرفیلر

۱- ماساژ سر

از روش‌هایی که می‌تواند تأثیر زیادی در پرشدن موی سر یا هیرفیلر داشته باشد، ماساژ دادن پوست سر است. شما می‌توانید ماسک‌های مخصوص و مناسب خود را استفاده کرده و آن را بر سر خود ماساژ دهید. این کار باعث تحریک پوست سر و ریشه مو می‌شود و ضخامت آن را بیشتر می‌کند. علاوه بر آن، ماساژ دادن سر می‌تواند باعث کاهش استرس و اضطراب شما شود.

۲- استفاده از عصاره آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا یکی از گیاهانی است که از دیرباز برای تقویت مو و فرایند هیرفیلر مورد استفاده قرار می‌گرفته و تأثیرات مثبت زیادی بر بهبود شرایط مو داشته است. استفاده از این ماده باعث تسکین پوست سر شده و موهای شما خوش‌حالت می‌کند. آلوئه‌ورا خاصیت‌های مختلف دیگری نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به از بین بردن شوره و کاهش چربی پوست سر، اشاره کرد.

۳- استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی دیگر از مواد طبیعی است که با افزایشش تولید پروتئین در پوست سر، ریشه موی شما را مقاوم سازد. روغن نارگیل دارای اسیدهای چرب مورد نیاز مو می‌باشد؛ به همین دلیل می‌تواند باعث تسریع فرایند هیرفیلر و تقویت مو شود. شما می‌توانید با توجه به نوع موی خود (خشک، چرب یا نرمال)، روغن نارگیل را قبل یا بعد از حمام استفاده کنید. اگر موی چربی دارید، می‌توانید شب قبل یا چند ساعت قبل از حمام رفتن، موهای خود را با روغن نارگیل ماساژ دهید. همچنین اگر دارای موهای خشکی هستید، می‌توانید فرایند هیرفیلر با روغن نارگیل را بعد از حمام انجام دهید. روغن نارگیل می‌تواند باعث درخشندگی و افزایش ضخامت مو شود.

۴- استفاده از روغن ماهی

استفاده از روغن ماهی نیز می‌تواند تأثیر زیادی در بهبود موهای شما داشته باشد. چرا که حاوی مواد مغذی و پروتئین‌های موردنیاز موهای شماست. شما می‌توانید از قرص‌های روغن ماهی استفاده کنید که در داروخانه‌ها موجود هستند. اسیدهای چرب امگا ۳، به سلول‌های شما کمک می‌کند تا عملکرد بهتری داشته باشند و وظیفه تقویت مو را به خوبی انجام دهند.

۵- آب پیاز برای تقویت مو

شاید با خود بگویید این آخرین چیزی است که برای تقویت مو و فرایند هیرفیلر استفاده می‌کنم، اما آب پیاز دارای خاصیت‌های بسیار زیادی برای مو می‌باشد. آب پیاز می‌تواند گردش خون در سر را بهبود ببخشد و باعث تحریک پیازهای مو شود. بر اساس آزمایش‌های انجام شده بر این ماده، رشد کراتین و جریان خون در کوتیکول‌ها مشاهده شده است. برای این کار آب پیاز را به مدت ۱۵ دقیقه به سر خود بمالید و سپس با شامپوی مناسب شست‌وشو را انجام دهید.

۶- استفاده از آب برنج

یکی دیگر از راهکارهای تقویت مو و فرایند هیرفیلر، استفاده از آب برنج است. به این منظور بعد از دم کردن برنج، آب را جدا کرده و اجازه دهید سرد شود. سپس در حمام با استفاده این آب سر خود را ماساژ داده و شست‌وشو دهید. برنج به دلیل داشتن خواص بسیار زیاد برای موی سر، باعث پرشدن و شفاف شدن موی شما می‌شود.

بهترین روش های تقویت مو

همان‌طور که گفتیم روش‌های مختلفی برای درمان وضعیت مو وجود دارد. درمان‌های طبیعی همیشه کارساز نیستند. این درمان‌ها طولانی‌مدت هستند و صرفاً برای بهبود استفاده می‌شوند، نه درمان! موی بسیاری از افراد بیش از حد ضعیف است و نیاز به درمان‌های خاص‌تری دارد.

۱- میکرونیدلینگ مو

با توجه به گزارش آکادمی پوست آمریکا، یکی از مؤثرترین روش‌های درمان ریزش مو و ضعیف بودن آن، میکرونیدلینگ می‌باشد. در این روش دستگاهی با صدها سوزن بسیار نازک را روی پوست سر شما قرار می‌دهند که با استفاده از این روش مواد مغذی و معدنی مورد نیاز مو، به لایه میانی سر شما تزریق می‌شود. برای استفاده از این روش ابتدا با متخصص پوست و موی خود، مشورت بگیرید.

۲- کاشت مو

احتمالاً همه شما تا حدی با این روش آشنایی دارید. کاشت مو برای افرادی استفاده می‌‌شود که ریزش موی شدید آن‌ها باعث ایجاد فضایی خالی یا کم‌پشت در سر آن‌ها شده است. در این روش از موهای سر خودتان و به‌اصطلاح از بانک موی شما، برای کاشت در قسمت‌های خالی استفاده می‌شود. با این تفاوت که در کنار کاشت مو، مواد مغذی مورد نیاز نیز به پوست سر شما تزریق می‌شود.

۳- مزوتراپی مو

یکی از روش‌های مؤثر دیگر برای تقویت مو، مزوتراپی نام دارد. در این روش مواد مورد نیاز موی شما که شامل انواع ویتامین‌ها، آمینواسیدها، پروتئین‌ها و مواد معدنی می‌باشد، به پوست سر تزریق می‌شود.

کلینیک فوق تخصصی پوست، مو و لیزر دکتر کمالی

از آنجایی تقویت مو امری متداول است۷ مراکز زیادی به این منظور تاسیس شده‌اند که یکی از این مراکز معتبر، کلینیک فوق تخصصی دکتر کمالی است. این کلینیک با در اختیار داشتن تیمی مجرب و کاردان و همچنین استفاده از روش‌های نوین و دستگاه‌های به روز، نیازهای پوست و موی شما را به خوبی برطرف می‌کند. همچنین با کسب مجوز رسمی وزارت بهداشت و درمان، در جهت جلب رضایت و اطمینان شما عزیزان می‌کوشد.

سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم تقویت مو یکی از موضوعاتی است که امروزه مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. فرایند هیرفیلر و تقویت مو، موضوع مهمی است که برای انتخاب روش مناسب، باید آگاهی کافی داشته باشید. مهم این است که بتوانید از میان روش‌های طبیعی و درمانی موجود در این حوزه، بهترین را انتخاب کنیم. امیدواریم مطالب این مقاله برای انجام فرایند هیرفیلر و تقویت مو، به شما کمک کرده باشد. از همراهی شما سپاسگزاریم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 18 میانگین: 4.5]