+982172147 09121592222
کلینیک تخصصی پوست ، مو و لیزر دکتر کمالی

مزوتراپی مو

مدت زمان مطالعه : ۱ دقیقه

ریزش مو یک مشکل بسیار شایع است که بسیاری از ما در بخش های مختلف زندگی از آن رنج می بریم.
آلوپسی که معمولاً به آن ریزش مو یا طاسی گفته می شود ، مشکل ریزش مو از پوست سر و بدن است.افراد در سراسر جهان این مسئله را با شدت و الگوی ریزش مو متفاوت تجربه می می کنند.
این بیماری با عقب رفتن خط رویش مو ، ریزش مویی ناحیه ای و نازک شدن مو مشخص می شود و عمدتاً ناشی از شیوه های زندگی ناسالم، عدم تعادل هورمونی ، پیری ، عوامل ارثی ، مصرف استروئیدها و سایر انواع داروها ، بیماری ها ، بارداری در خانم ها، استرس و شوک روانی و فیزیولوژیکی ، تریکوتیلومانیا یا اختلال کشش مو اجباری و … است این مشکل مزمن مو را می توان با دارو ، درمان های کلینیکی ، و ترمیم و کاشت مو درمان کرد. داروهای طبیعی و حفظ رژیم غذایی سالم به بهتر شدن این مسئله کمک می کند. در این بخش می خواهیم درباره مزوتراپی یکی از درمان های رایج برای ریزش مو توضیحاتی را ارائه دهیم

فهرست مطالب

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی روشی است که از تزریق ویتامین ها ، آنزیم ها ، هورمون ها و عصاره های گیاهی برای تقویت مو، جوان سازی و سفت شدن پوست و همچنین از بین بردن چربی اضافی استفاده می شود
میشل پیستور ، پزشک فرانسه ، در سال ۱۹۵۲ این روش را توسعه داد. این روش در ابتدا برای تسکین درد مورد استفاده قرار می گرفت. در سالهای پس از آن ، در ایالات متحده و سایر مناطق جهان محبوبیت زیادی کسب کرد.

 

 

مزوتراپی برای رشد مو چیست؟

مزوتراپی یک روش درمانی جایگزین است که با کاهش ریزش مو ، تقویت رشد مو و کند شدن الگوی طاسی ، به درمان طاسی در مردان و خانم ها کمک می کند. این فرایندی است که پروتئین ها ، ویتامین ها و سایر مواد مغذی و فاکتورهای رشد را در پوست سر افرادی که دارای ریزش مو هستند تزریق می کنند.
این تزریق باعث شروع متابولیسم سلولی ، ترویج و تسریع رشد مو ، بهبود گردش خون در پوست سر و تقویت و احیای فولیکول های مو می شود.

تکنیک مزوتراپی برای رشد مو چیست؟

تکنیک مزوتراپی برای رشد مجدد مو شامل تزریق مایع غنی از مواد مغذی در مزودرم پوست سر است – لایه ای که در زیر اپیدرم قرار دارد و به عنوان پیوندی بین لایه چربی ها و بافت های پوست عمل می کند. این کار به کمک یک سرنگ مخصوص مزوتراپی انجام می شود که سوزنی استریل دارد و محلول را در پوست سر تزریق می کند. این روش درمانی معمولاً در مدت زمان ۸ جلسه ، هر هفته یک بار انجام می شود. در حین انجام این درمان فرد باید صبور باشد و زیرا نتایج معمولا از جلسه پنجم به بعد مشاهده میشود اساس ماده درمانی که در طول درمان تزریق می شود بستگی به تشخیص پزشک متخخص و علت ریزش مو فرد دارد.
از آنجا که این ماده به طور کلی حاوی ویتامین ها ، مواد مغذی و سایر مواد سازگار با بافت است ، این درمان بدون داشتن عوارض جانبی یا واکنش های آلرژیکاست. افرادی که تحت این درمان قرار گرفته اند ،حداقل درد و ناراحتی را تجربه می کنند و مزوتراپی را یک راه حل آسان برای رهایی از مشکل مزمن طاسی می دانند. یکی دیگر از مشکلات مو و پوست سر که با مزوتراپی قابل درمان است ، شوره سر است. این گزینه فقط باید در صورت بروز مشکلات شدید شوره سر استفاده شود ، و تنها پس از مشاوره با متخصص پوست و تعیین علت بروز شوره سر و تجویز توسط او صورت گیرد.

راه های ارتباطی با کلینیک زیبایی و لیزر دکتر کمالی

شماره تماس : ۰۲۱۷۲۱۴۷

آدرس مطب : تهران ،خیابان ولیعصر ، بالاتر از فرشته ، خیابان خیام ، خیابان کامران ، پلاک ۸ ، زنگ ۱۲ ، طبقه چهارم

پیج اینستاگرام کلینیک زیبایی دکتر کمالی

 

مراقبت و نگهداری بعد از مزوتراپی

این روش درمانی شگفت آور می تواند از نیاز به جراحی های کاشت مو و سایر گزینه های گران قیمت و دردناک جلوگیری کند. اما برای بهترین و سریعترین نتایج ، فرد باید رژیم غذایی سالم داشته باشد و برنامه ورزشی منظم را دنبال کند.
از برند های مختلفی برای مزوتراپی استفاده می‌شود که در کلینیک تخصصی دکتر کمالی برندهای زیر تزریق می‌شود
رویتاکر revitacare ساخت کشور فرانسه
درماهیل dermaheal ساخت کشور کره
بی سی ان NCB ساخت کشور اسپانیا
اکسپشن ekseption ساخت کشور اسپانیا
مزودرمال Mesodermal ساخت کشور امریکا
توسکانی Toskani ساخت کشور اسپانیا
اینستیتوت institute ساخت کشور اسپانیا
کاسمتیک Cosmetic ساخت کشور اسپانیا
کیبلا keybella ساخت کشور امریکا

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 14 میانگین: 4.9]