+982172147 09121592222
کلینیک تخصصی پوست ، مو و لیزر دکتر کمالی
مزوتراپی زیر چشم چیست

مزوتراپی زیر چشم چیست و چگونه انجام می شود؟

یکی از روش‌هایی که به وسیله آن می‌توان سیاهی و پف زیر چشم را تا حد زیادی کاهش داد، مزوتراپی زیر چشم است. مزو یا Meso به معنای میانی و Thrapy به معنای درمان می‌باشد. به طور کلی مزوتراپی به معنای درمان لایه‌های میانی پوست است که منجر به درمان یا بهبود لایه‌های اصلی زیرین می‌شود. در این روش که در ادامه به بررسی مفصل آن می‌پردازیم، با وارد کردن مواد معدنی و بعضاً گیاهی مورد نیاز عضو خاص از بدن، عملکرد آن را بهبود می‌بخشند. این روش با استفاده از کندروتروفین که ماده‌ای مخصوص فرایند مزوتراپی زیر چشم است، چربی‌های اضافی زیر پوست شما را درمان می‌کند.

مزوتراپی زیر چشم چیست؟

مزوتراپی زیرچشم

همان طور که گفته شد یکی از روش‌های از بردن سیاهی و پف دور چشم، مزوتراپی می‌باشد. شاید بسیاری از شما، از روش‌های مختلف درمان مانند ماساژ دور چشم یا ماسک‌های گیاهی یا شیمیایی استفاده کرده باشید، اما طبق گفته پزشکان و متخصصان این حوزه، یکی از مؤثرترین روش‌ها برای بهبود عملکرد لایه‌های مختلف پوست، مزوتراپی است.

مزوتراپی زیر چشم،‌ روشی است که در آن به وسیله‌ تزریق برخی مواد معدنی، آمینواسیدها و داروهای مورد نیاز شما به سطح میانی پوستتان، به بهبود و رفع سیاهی و پف زیر چشم کمک می‌کند. همان طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین عوامل از هر مشکل پوستی، نرسیدن اکسیژن به آن است. این درمان، می‌تواند وظیفه اکسیژن رسانی به پوست را به خوبی انجام دهد و به همین دلیل روش مناسبی می‌باشد. هر چه میزان اکسیژنی که به پوست شما می‌رسد در سطح مناسب‌تری قرار داشته باشد، گردش خون در پوست شما نیز بهتر بوده و در نتیجه پوست بهتری خواهید داشت.

علاوه بر این، پوست هر کس، منحصر به فرد است و نیازهای خاصی نیز دارد. در مزوتراپی زیر چشم، از موادی استفاده می‌شود که برای پوست هر فرد مناسب باشد و به این صورت نتیجه‌ بهتری نیز خواهد گرفت. موادی که برای این درمان استفاده می‌شوند، معمولاً مواد گیاهی، ویتامین‌ها، مواد معدنی مورد نیاز پوست هر فرد، آمینواسیدها، عناصر مورد نیاز پوست، آنزیم‌ها و امثال آن‌ها هستند. در واقع، موادی به پوست تزریق می‌شود که پوست شما به دلیل فقدان آن‌ها، دچار مشکل شده است.

مزوتراپی، یکی از حساس‌ترین و دقیق‌ترین درمان‌ها است، به‌خصوص برای زیر چشم که می‌توان گفت حساس‌ترین نوع مزوتراپی است. به همین دلیل برای این کار حتماً به متخصصی ماهر مراجعه کنید تا علاوه بر استفاده از بهترین مواد، به‌درستی این درمان را انجام دهد. در درمان مزوتراپی با استفاده از یک سرنگ که سوزنی بسیار نازک دارد، درمان انجام می‌شود.

درمان تیرگی و پف با مزوتراپی زیر چشم

تیرگی دور چشم معمولاً به دلیل بالا رفتن سن، خستگی و کار کشیدن زیاد از چشم‌ها اتفاق می‌افتد. اما عوامل دیگری که باعث بروز این مشکل می‌شوند، می‌توانند بیماری‌‌هایی نظیر کمبود آهن، کلیوی و کبدی، پرکاری و کم‌کاری تیروئید، آلرژی یا حتی داشتن پیش‌زمینه ارثی باشند. یکی از راه‌های درمان قطعی تیرگی و سیاهی زیر چشم، مزوتراپی زیر چشم است. درمان این مشکل، با روش گفته شده کاملاً امن و بدون درد است و عوارض جانبی‌ای ندارد. البته کبودی زیر چشم برای مدتی کوتاه کاملاً طبیعی‌ بوده و جای نگرانی نیست.

یکی از علت‌هایی که چشم شما دچار پف می‌شود، رشد کردن غدد چربی کوچک در این قسمت است. مزوتراپی زیر چشم با کوچک کردن و بعضاً ازبین‌بردن این غده‌ها، پف زیر چشم را بهبود می‌بخشد. علاوه بر موارد بالا، تیرگی و پف زیر چشم دلایل دیگری نیز دارد. به عنوان مثال، خواب نامناسب، استفاده از سیگار یا الکل، افزایش، اختلالات یا التهابات پوستی و صدمه به کره چشم می‌هواند باعث تیرگی و پف در زیر چشم شود.

تعداد جلسات درمان مزوتراپی زیر چشم چقدر است؟

مزوتراپی زیرچشم

به طور کلی تعداد جلسات و مدت درمان به بدن فرد بستگی دارد. برخی افراد با تعداد جلسات کمی نتیجه می‌گیرند و برخی دیگر باید برای مدتی جلسات مزوتراپی زیر چشم خود را ادامه دهند. اما مهم‌ترین نکته این درمان، کوتاه بودن دوره بهبود، نسبت به سایر روش‌های درمان است. همچنین بعد از انجام مزوتراپی زیر چشم، نیازی به استراحت مطلق و نداشتن فعالیت نیست. شما می‌توانید به‌راحتی به کارهای روزمره خود ادامه دهید. البته در این میان باید چند نکته را رعایت کنید. برخی از این نکات به صورت زیر هستند:

  • در حد ممکن سعی کنید از فشار آوردن به چشمتان خودداری کنید.
  • خواب کافی و باکیفیت داشته باشید تا چشمان شما زمان لازم برای استراحت را داشته باشد.
  • حتی‌الامکان ورزش نکنید یا اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، ورزش‌های سبک را انتخاب کنید.
  • با کمک پزشک متخصص خود، یک رژیم غذایی مناسب برای خودتان تنظیم کنید.
  • تا جایی که می‌توانید آب بنوشید.
  • از داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین استفاده نکنید.
  • سعی کنید چیزی را با محل مزوتراپی‌شده، در تماس قرار ندهید.
  • از آرایش کردن خودداری کنید.
  • برای مدتی، مصرف الکل، سیگار، کافئین و غذاهایی با پروتئین بالا را ممنوع کنید.
  • برای جلوگیری از عفونت در دور چشم، از لمس کردن این ناحیه خودداری کنید.
  • با مشورت پزشک، از وسایل سرد مانند یخ درون پلاستیک، برای جلوگیری از کبودی، استفاده کنید.

نتیجه درمان با روش مزوتراپی

همان طور که گفته شد، نتیجه گرفتن از این روش درمان، به بدن فرد بستگی دارد. برخی از بیماران می‌توانند حتی در جلسه اول، تأثیرات را در صورت خود مشاهده کنند. یکی موادی که به نسبتی خاص، در فرایند تزریق، استفاده می‌شود، اسید هیالورونیک می‌باشد که نوعی ویتامین بوده و برای پوست بدن نیز ضروری است. زمانی که ویتامین‌های لازم، ‌به پوست زیر چشم شما تزریق می‌شود، لایه‌های میانی پوست، واکنش نشان می‌دهند. به دلیل سریع بودن این واکنش، در بسیاری از موارد افراد بعد از مزوتراپی زیر چشم می‌توانند تفاوت قابل‌توجهی را در ظاهر خود احساس کنند. در واقع مزوتراپی زیر چشم، روشی برای جوانسازی پوست است که زمان درمان توسط آن، به نوع پوست شما نیز بستگی دارد.

آیا مزوتراپی زیر چشم درد دارد؟

طبق گفته افرادی که تجربه این فرایند را دارند، مزوتراپی زیر چشم، به‌خودی‌خود دردی ندارد. چرا که پزشک، در قسمت‌های ضروری از داروهای بی‌حسی استفاده می‌کند. تنها دردی که ممکن است شما حین عملیات احساس کنید، درد سوزنی است که وارد پوست زیر چشم شما می‌شود. البته این سوزن‌ها بسیار نازک هستند و در بیشتر مواقع، افراد هیچ دردی را حس نمی‌کنند.

فرایند مزوتراپی زیر چشم چقدر طول می‌کشد؟

شاید برای بسیاری از شما این سؤال پیش بیاید که چه مدت طول می‌کشد تا فرایند مزوتراپی زیر چشم به پایان برسد. به طور کلی هر فرد باید بین چهار تا هشت جلسه درمان را طی کند. بسته به بدن هر فرد، ممکن است تعداد جلسات بیشتر یا کمتر باشد. در مزوتراپی زیر چشم هر جلسه به صورت متوسط ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

مزایای مزوتراپی زیر چشم

مزوتراپی زیرچشم

همان طور که گفته شد، مزوتراپی روشی درمانی برای بهبود عملکرد لایه‌ میانی پوست است که در قسمت‌های مختلفی که انجام می‌شود، مزایای متفاوتی نیز دارد. به طور کلی با استفاده مزوتراپی می‌توان چین و چروک‌ها، لکه‌های پوستی، ترک، غدد چربی و سایر مشکلات پوستی را برطرف کرد. در قسمت چشم نیز مانند سایر نقاط بدن، مشکلات زیادی رخ می‌دهد.

شما می‌توانید با استفاده مزوتراپی زیر چشم و دور آن، چین‌وچروک، ترک‌های پوستی، گودی، پف و سیاهی دور چشم را برطرف کنید. این روش درمانی، روشی غیرتهاجمی و امن می‌باشد و شما در حین آن دردی را احساس نمی‌کنید. اما به طور کلی اگر بخواهیم به مزایای مزوتراپی زیر چشم نسبت به سایر روش‌های درمانی اشاره کنیم، می‌توانیم موارد زیر را مثال بزنیم:

  • جلسات این روش درمان، بسیار کوتاه هستند و بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه، طول می‌کشند.
  • می‌تواند باعث اکسیژن‌رسانی به پوست ناحیه‌ دور چشم و جوان‌سازی آن شود.
  • عوارض مزوتراپی زیر چشم معمولاً بسیار خفیف هستند.
  • روند این روش درمان، بدون درد است.
  • بعد از انجام مزوتراپی دور چشم، شما می‌توانید به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهید.
  • به گردش خون در ناحیه‌ مورد نظر، کمک زیادی می‌کند.

فرایند مزوتراپی زیر چشم

مزوتراپی زیر چشم، یکی از روش‌های متداول و امن برای بهبود ناحیه‌ دور چشم است. قبل از انجام آن، سن، نیازهای فردی، ویژگی‌های خاص جسمی و شرایط کلی بدن شما را می‌سنجند و پزشک، بر این اساس تصمیم می‌گیرد از چه مواد معدنی برای تزریق به دور چشم شما استفاده کند. گرفتن نتیجه‌ موفقیت‌آمیز، به مواد معدنی به کار رفته در فرایند، نحوه انجام کار و تعداد جلسات شما بستگی دارد.

کلینیک دکتر کمالی، به عنوان یکی از مراکز استاندارد، با استفاده از دستگاه‌ها و وسایل به روز، می‌تواند درمان مزوتراپی زیر چشم شما را به خوبی انجام دهد. این کلینیک با هدف جوانسازی پوست و موی شما ایجاد شده است و در جهت جلب رضایت مشتریان خود، همراه در تلاش برای بهتر شدن است. اگر می‌خواهید در کلینیکی مورد اعتماد با مجموعه‌ای کاردان و ماهر، مزوتراپی زیر چشم خود را انجام دهید، می‌توانید به کلینیک تخصصی زیبایی دکتر کمالی مراجعه کنید.

سخن پایانی

مزوتراپی زیر چشم می‌تواند ظاهر بسیار زیباتری را به شما هدیه دهد. مهم است که شما پزشک ماهری را برای انجام این کار انتخاب کنید. انتخاب پزشک خوب می‌تواند به شما در مراحل مختلف این فرایند، کمک کند. همچنین از استرس و اضطراب شما تا حد زیادی می‌کاهد. امیدواریم این مطالب، به شما برای انجام درست فرایند مزوتراپی زیر چشم، کمک کند. از همراهی شما سپاسگزاریم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 13 میانگین: 4.8]