+982172147 09121592222
کلینیک تخصصی پوست ، مو و لیزر دکتر کمالی
درمان موهای آسیب دیده

درمان موهای آسیب دیده با ماسک های خانگی

موهای آسیب دیده یک مشکل شایع است.ما معمولا از حرارت برای خشک کردن و حالت دادن به موهایمان، رنگ کردن و… ، زیاد استفاده می‌کنیم نتیجه؟ شکستگی، موخوره، ریزش، خشکی و بسیاری از عوارض ناخوشایند دیگر که باعث می شود موهایمان حالت ناخوشایندی داشته باشد. ما در این مقاله درباره چگونگی به حداقل رساندن و مقابله با آسیب های مو با استفاده از ۴ ماسک مو برای موهای آسیب دیده، استفاده کرده‌ایم که به مرطوب سازی و احیای موی شما کمک می کند.
ما اعتقاد داریم برای حفاظت از مو بهتر است رویکردی پیشگیرانه داشته باشیم. بنابراین، قبل از اینکه به درمان‌هایی بپردازیم که می‌توانید برای مقابله با آسیب، برای موهایتان استفاده کنید، بهتر است ریشه‌های اصلی مشکل و آنچه می‌توانید انجام دهید را برای جلوگیری از موهای آسیب دیده در وهله اول توضیح دهیم.

درمان موهای آسیب دیده

ابزارهای حرارتی را کنار بگذارید

بسیاری از مبتلایان به موهای آسیب دیده وارد چرخه استفاده از وسایلی مثل سشوار می‌شوند و همچنان به استفاده ادامه می دهند و باعث آسیب بیشتر می‌شوند زیرا احساس می کنند موهایشان برای برگشت به حالت صاف و طبیعی نیاز به حرارت بیشتر دارند. ما انتظار نداریم که اصلا موهایتان را با دستگاه‌های حرارتی خشک نکنید ،اما مطمئناً میتوانید اگر نیاز به حالت دادن به موهایتان ندارید، سعی کنید از استفاده این دستگاه‌ها جلوگیری کنید یا گرما را به حداقل برسانید. چون حرارت بیش از حد باعث آسیب به مو و شکنندگی مو می‌شود
شما همچنین می‌توانید هنگامی که از ابزارهای حرارتی روی موهای خود استفاده می‌کنید، سعی کنید قبل از مصرف از یک لوسیون محافظ گرما بر روی موهای خود استفاده کنید تا به کاهش آسیب های گرما کمک کند.

موهای خود را کمتر بشویید

آیا می دانید که موهای خشک در حقیقت بیشتر از موهای معمولی مستعد شکستن هستند؟ اگر مجبور هستید که هر روز موهای خود را بشویید، حتماً باید دوباره تجدید نظر کنید. سعی کنید با استفاده از یک شامپوی خشک زمان بین شستشوها را طولانی کنید. این نوع شامپوها به جذب روغن‌های اضافی که موهای شما را چرب می‌کنند کمک می‌کند تا موهای شما احساس طراوت و صافی کند.

از شامپوها و ماسک‌های مناسب استفاده کنید

محصولاتی که برای موی خود، استفاده می‌کنید تأثیر زیادی بر سلامت موهای شما می‌گذارد. پس حتما از شامپوها،نرم کننده‌ها ولوسیون‌های مناسب با موی خود استفاده کنید.
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از ما انجام می‌هیم شانه کردن موهای خیس است. درست است! اگر موهای خود را درست هنگام بیرون آمدن از حمام شانه کنید، موهای شما بیشتر شکننده هستند زیرا موها کمتر الاستیک هستند و به همین دلیل هنگامی که خیس هستند بیشتر مستعد شکستگی می‌باشند بنابراین، توصیه می کنیم قبل از دوش گرفتن، موهای خود را شانه کنید، تا از گره خوردن موها در حمام جلوگیری شود و بعد از حمام ابدا کمی موهای خود را با حوله خشک کنید و بعد شانه کنید

اکنون که با نحوه جلوگیری از آسیب آشنا شدید، وقت آن است که در مورد درمان صحبت کنیم در اینجا به توضیح ۴ ماسک برای درمان مشکلات رایج مو می‌پردازیم این دستور العمل‌ها بسیار آسان هستند و کمتر از ۲ دقیقه زمان نیاز دارند. به علاوه، لازم نیست پول زیادی را برای خرید یک ماسک آماده از فروشگاه خرج کنید. در واقع ، فقط لازم است که سری به آشپزخانه خود بزنید

درمان موهای آسیب دیده

ماسک مو برای موهای آسیب دیده + خشک

آیا شما کسی هستید که موهای خود را زیاد رنگ می‌کنید؟ اگر چنین است، ما یک ماسک مو با درمان عمیق و آبرسانی عالی برای شما داریم. مواد شیمیایی موجود در رنگ مو باعث تجزیه رنگدانه‌های طبیعی مو می‌شود که می‌تواند باعث خشکی شود و با گذشت زمان احساس شکنندگی را به موها می‌دهد. اگر به دلیل رنگ آمیزی بیش از حد موهای شما خشک و آسیب دیده است، مهم است که سطح رطوبت موهای خود را با استفاده از ماسک با خواص درمانی عمیق دوباره احیا کنید.
اگر موهای خشک و شکننده دارید، این ماسک موی مرطوب با آووکادو و رطوبت زیاد، بهترین معجون جادویی است.

البته، همه ما می دانیم که آووکادو چقدر شگفت انگیز است ، اما شما احتمالاً نمی دانید که برای موهای شما نیز فوق العاده است! همان چربی ها و روغن های موجود در آووکادو که برای بدن مفید است، برای بهبودی موهای خشک، شکننده و آسیب دیده نیز مفید هستند. روغن نارگیل نیز فوق العاده آبرسان است و به محافظت از موهای شما در برابر شکستگی کمک می‌کند، بنابراین توصیه می‌کنیم که این قدرت را دو برابر کنید. همچنین، عسل سرشار از ویتامین های تقویت کننده پوست و مو است که به تقویت موها از ریشه تا نوک کمک می کند. به ما اعتماد کنید، این سه ماده یک ماسک موی شگفت انگیز را ایجاد می کنند.
این ماسک موی سه ماده ای، ساده ترین ماسک مخصوص درمان عمیق برای موهای آسیب دیده است که می توانید پیدا کنید. تمام آنچه شما نیاز دارید، آووکادو ، روغن نارگیل و عسل است.

مواد مورد نیاز:

۱/۲ آووکادو
۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل
۲ قاشق غذاخوری عسل
طریقه مصرف:
هر سه ماده را با هم در یک کاسه مخلوط کرده و مخلوط را روی موهای نم‌دار خود از بالا تا پایین بمالید. موهای خود را جمع کنید و با کلاه پلاستیکی یا حوله بپوشانید و بگذارید ۳۰-۴۵ دقیقه بماند. سپس با شامپو و نرم‌کننده معمولی خود را بشویید

ماسک مو برای موهای چرب + آسیب دیده

آیا از موهای چرب رنج می برید؟ اگرچه موهای چرب و آسیب دیده کمتر رایج است، اما موهای چرب نیز مستعد آسیب و شکنندگی هستند.
ما ترکیب کاملی را برای کمک به این نوع مو ارائه می‌دهیم این یک ماسک مو فوق العاده آسان و راحت است که از سفید تخم مرغ و آب لیمو ساخته شده‌است. هر دو این مواد همیشه در خانه شما موجود هستند، بنابراین هیچ عذر و بهانه ای برای امتحان نکردن این ماسک وجود ندارد.
آب لیمو حاوی ویتامین C بسیار بالایی است و باعث می‌شود روغن بیش از حد از بین برود. همچنین به تمیز کردن موهای شما از هرگونه محصول و گرد و غبار رسوب شده کمک می‌کند. سفیده تخم مرغ به متعادل کردن رطوبت پوست سر و مو کمک می کند، تخم مرغ سرشار از ویتامین A ، D و E ، پروتئین ها و اسیدهای چرب است که به حفظ حالت موهای شما کمک می‌کند.

مواد مورد نیاز:

۱ تخم مرغ
۱/۲ لیمو
طریقه مصرف:
یک تخم مرغ را بشکنید و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. سپس، آب نصف لیمو را درون آن فشار دهید. تخم مرغ و آب لیمو را در یک کاسه مخلوط کنید تا به یک قوام یکدست برسید. مخلوط را روی موهای نم‌دار خود از بالا به پایین بمالید، موهای خود را جمع کنید و با کلاه پلاستیکی یا حوله بپوشانید. بگذارید ۳۰-۴۵ دقیقه بماند و بعد با شامپو و نرم کننده معمولی خود بشویید

ماسک مو برای موهای آسیب دیده + کمک به رشد مو

آیا شما کسی هستید که می‌خواهید رشد موهایتان بیشتر شود؟خوب، این ماسک ممکن است به رشد مو کمک کند. این ماسک نه تنها به رشد مو کمک می‌کند، بلکه به پاکسازی پوست سر نیز کمک می‌کند، مشکل شوره سر شما را نیز درمان می‌کند ، ریزش مو را درمان می کند و فولیکول های مو را تقویت می‌کند. اگر به دنبال ماسک مو برای رشد مو هستید ، فقط به دو ماده ساده نیاز دارید: روغن نارگیل ارگانیک و دارچین.

مواد مورد نیاز

۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل
۱ قاشق چایخوری دارچین
طریقه مصرف:
دو ماده را به خوبی در یک کاسه مخلوط کنید. موهای خود را قسمت کرده و این مخلوط را بر روی پوست سر بمالید، با استفاده از نوک انگشتانتان پوست سر را ماساژ دهید این کار آن به تحریک فولیکول‌های مو کمک می‌کند موهای خود را جمع کنید و با یک کلاه پلاستیکی یا حوله بپوشانید. بگذارید ۳۰-۴۵ دقیقه بماند و بعد با شامپو و نرم کننده معمولی خود بشویید

ماسک مو برای موهای آسیب دیده + موخوره

آیا شما وقتی روزانه موهای خود را شانه می‌کنید، خورد می‌شود؟ خوب ، جای تعجب ندارد زیرا موهای آسیب دیده اغلب دچار این مشکل می‌شوند خوشبختانه، ما برای آن هم ماسک داریم. برای کسانی که روزانه با موهای دارای موخوره و شکننده خود یک نبرد دارند، ما می‌دانیم که چقدر می تواند اذیت کننده باشند علت اصلی موهای دارای موخوره شما کمبود رطوبت است، زیرا لایه های کوتیکول روی رشته های مو همیشه به رطوبت نیاز دارند تا صاف شوند. اما جای نگرانی نیست، می‌توانید تعدادی از مواد معمول آشپزخانه خود را برای رفع این مشکل استفاده کنید.
در این ماسک ماده اصلی که باعث جادو می‌شود موز است. موز یک درمان طبیعی عالی برای درمان مو است زیرا سرشار از روغن طبیعی، پتاسیم، کربوهیدرات و ویتامین‌ها است. همه این مواد برای نرم شدن و درخشش موهاو افزایش رطوبت مو و آبرسانی بسیار مفید هستند همچنین به جلوگیری و ترمیم موخوره شما ممکن است کمک کند.

مواد مورد نیاز:

۱ موز خرد شده
۲ قاشق غذاخوری ماست ساده
۱ قاشق غذاخوری عسل

طریقه مصرف:
تمام مواد را با هم مخلوط کرده ی تا خوب ترکیب شود. روی موهای نم‌دار از بالا به پایین بمالید و موهای خود را جمع کنید و با کلاه پلاستیکی یا حوله بپوشانید. بگذارید ۳۰-۴۵ دقیقه بماند و بعد با شامپو و نرم کننده معمولی خود بشویید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 4.2]